Make-up

Rutina mea de îngrijire a tenului

Follow my blog with Bloglovin

Bună! Azi vreau să vă vorbesc despre ceva foarte important: îngrijirea tenului. Aerul poluat şi îmbâxit de praf, razele soarelui, machiajul şi inevitabila trecere a timpului îşi pun amprenta pe tenul nostru şi pot să îl facă să îmbătrânească mai repede sau doar să devină mai sensibil. Aşa că e necesar să avem mai multă grijă de el decât să acoperim imperfecțiunile. În acest articol vă voi prezenta produsele pe care eu le folosesc zilnic şi cele care intră în scenă de 2-3 ori pe săptămână.

Să începem cu dimineața. Primul pas este demachierea. Nu pentru că rămân urme de machiaj ci, ca să dai la o parte rămăşițele de cremă de noapte şi celulele moarte. E unul din cei mai importanți paşi pentru că aşa te asiguri că tenul poate să respire cât timp porți machiajul. Momentan folosesc apa micelară de la Bioderma (marea mea iubire in aceasta privință) pentru ten mixt şi gras, atât seara cât şi dimineața.

Apoi, pentru eliminarea excesului de sebuum folosesc gelul de curățare de la Garnier din gama Pure Active special concepută pentru ten gras cu tendințe acneice. Curăță în profunzime tenul atât de celulele moarte care nu s-au curățat la demachiere cât şi de sebuum. Pentru un ten normal sau uscat recomand un gel mai delicat cum e cel de la Kueshi pe care eu îl folosesc seara.

După curățare urmează loțiunea tonică. Aceasta închide porii şi pregăteşte tenul pentru crema hidratantă. Folosesc tonicul de la Gerovital de care m-am îndrăgostit. Are un miros foarte plăcut, lasă senzația de piele curată şi e hidratant.

Un ultim pas înainte de aplicarea machiajului este hidratarea. Folosind o cremă hidratantă înainte de primer sau fond de ten evitați strângerea machiajului în liniile fine şi, în acelaşi timp, acesta se fixează mult mai bine. Eu am crema Happiness de la Gerovital despre care am mai vorbit aici. Pe lângă crema de față este recomandat să folosiți şi o cremă specială pentru conturul ochilor. Aceasta previne formarea liniilor fine, ajută la estomparea cearcănelor şi împiedică strângera anticearcănului în ridurile de sub ochi. Pentru asta am crema de la SPA Energy despre care am mai vorbit aici.

Cea mai importantă parte în materie de îngrijire a tenului vine seara.

Nu pot să subliniez cât de mult contează demachierea. Este absolut obligatorie indiferent dacă ai purtat sau nu machiaj peste zi. Apele micelare şi, până la urmă, orice demachiant nu doar că îți dau jos machiajul dar curăță şi praful acumulat reducând riscul de apariție a coşurilor, a iritațiilor şi a ridurilor premature.

În mare parte, rutina se seara e asemănătoare cu cea de dimineața, cu câteva excepții: gelul de curățare, exfolierea, măştile şi crema de noapte.

Gelul de curățare diferă, la mine, în funcție de cum îmi simt tenul. Dacă e foarte gras, cum se întâmplă uneori, îl aleg tot pe cel de la Garnier. În schimb, dacă am impresia că e mai apropiat de tipul normal de ten şi, dacă nu se întâmplă să am coşuri, prefer să îl iau pe cel de la Kueshi (despre care am mai discutat aici).

Urmează exfolierea. Foarte important: nu este necesară zilnic. Mai ales pentru un ten normal, uscat sau sensibil. Nu cred că v-ar plăcea să vă treziți, după o săptămână de exfoliat zilnic, cu iritații şi foarte multe coşuri. Pentru tenul normal se recomandă exfolierea de maxim 2 ori pe săptămână, pe când pentru tenul uscat sau sensibil, o dată pe săptămână şi, obligatoriu, urmată de hidratare intensă. Tenul gras are nevoie de puțin mai multă exfoliere dar nu mai mult de trei ori pe săptămână. Folosesc gelul exfoliant de la Himalaya cu Neem. Este destul de blând dar suficient de abraziv încât să dea senzația unui ten cu adevărat curat.

Am ajuns şi la penultimul pas care, iar, nu e neapărat zilnic: masca. În funcție de nevoile tenului folosesc fie o masca hidratantă, fie una purifiantă, fie revigorantă. De obicei, îmi fac masca după exfoliere sau/şi aplicarea tonicului. Am pus „sau/şi” pentru că se întâmplă să mă exfoliez în zilele în care nu-mi pun masca. Asta ca o ieşire din rutină, spice things up :mrgreen:.

Crema de noapte este perfectă pentru regenerare şi un plus de hidratare pe timpul nopții. Am cumpărat de curând crema de la Tis cu miere. E destul de grasă şi are un miros puternic care persistă până dimineața, nu o recomand pentru cineva căruia nu-i plac miresmele puternice. Din păcate am aruncat cutia şi nu ştiu să vă dau mai multe detalii despre ce conține.

De principiu, ordinea este: demachiere, curățare, tonic, exfoliere, mască şi apoi hidratare. Sper că v-am lămurit eventualele neclarități şi întrebări şi sper că v-a făcut plăcere să citiți articolul. Până data viitoare:

Voi ce produse folosiți zilnic? Pe care dintre ele le considerați indispensabile?

 

4 gânduri despre „Rutina mea de îngrijire a tenului

Lasă un răspuns

